popielata linia pozioma

poster z informacjami powstanie styczniowe na kartach historii i na ekranie

Powstanie Styczniowe to największy zryw niepodległościowy XIX w. Rozpoczęło się 22 I 1863 r. i trwało do jesieni 1864 r. Miało charakter wojny partyzanckiej. Zakończyło się klęską, ale jego znaczenie w polskich dziejach i w polskiej kulturze jest ogromne. Stąd ogólnopolska inicjatywa organizacji rocznicowych obchodów, blisko dwuletnich, w całym kraju. Powstały filmy dokumentalne i fabularne, stworzone wystawy. Odbyły się koncerty, wykłady, rekonstrukcje historyczne i występy sceniczne. Wciąż trwają dyskusje historyków, temat jest ciągle żywy w debacie społecznej.

W naszej szkole uczniowie kl. VII-VIII uczestniczyli w realizacji projektu pt. Powstanie Styczniowe na kartach historii i na ekranie. Był on wspaniałą okazją, aby zgłębić kontekst historyczny tego narodowego zrywu, obejrzeć dzieła filmowe osadzone w przestrzeni tamtego okresu, wysłuchać wykładu historyka i prelekcji filmoznawcy. Realizacja projektu wiązała się ze ścisłą współpracą z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika i Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu oraz Muzeum Historii Polski w Warszawie. Te instytucje wsparły nasze wysiłki.

Więcej informacji: link.

sala gimnastyczna uczniowie

W tym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do Niebieskich Igrzysk, których pomysłodawcą i organizatorem była Fundacja Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. W tym wyjątkowym wydarzeniu brały udział placówki z całej Polski, a jednym z celów było zwiększenie społecznej świadomości autyzmu. W związku z tym w naszej szkole odbyła się impreza sportowa "Aktywni na niebiesko".

Zespół terapeutów

Więcej informacji: link.

dzieci ubrane na niebiesko

Jak co roku w kwietniu, obchodzimy w naszej szkole" Dni Świadomości Autyzmu". W związku z tym w naszej szkole powstała "Ścianka na Niebiesko". Uczniowie mieli możliwość sfotografować się na tle "ścianki", aby wyrazić solidarność z osobami z autyzmem.

Więcej informacji: link, link.

 

 

chłopiec jako nauczyciel słuchające dzieci

Majowe Święto, a w roli nauczycieli klasy 1b - nasi wzorowi uczniowie: Magdalena Szott, Jakub Makowski, Przemysław Zapałowski. Młodzi prowadzący perfekcyjnie przygotowali się do zajęć oraz z pełnym zaangażowaniem zajęcia poprowadzili.

Więcej informacji: link.

logo trójkąt dłonie 31

Pod takim tytułem należy zamieścić działania popularyzujące teatr w SP nr 31 w Toruniu. Kryje się za nimi wyjątkowy kwartet: Ewa Sadowska, Lidia Furmańska, Katarzyna Król i Janina Majer-Łocha. To osoby dobrze wykształcone, sprawne w działaniach na rzecz autystów, społeczniczki z rozmaitymi doświadczeniami. Po raz kolejny wystawiły spektakl teatralny, w którym w roli aktorów wystąpiły dzieci z ASD. To z inicjatywy tych Pań i dzięki ich kilkumiesięcznej pracy uczniowie naszej szkoły, przedszkolaki z zaprzyjaźnionych placówek, rodzice oraz specjalni goście mogli obejrzeć adaptację sceniczną baśni H.CH. Andersena w wykonaniu dwudziestu czterech aktorów z klas I-III. Zachwytom widowni nie było końca!
Trzeba jednak przede wszystkim dostrzec to, na co postawiły autorki sztuki. Teatr w ich wydaniu to twórcza zabawa, koleżeńskie więzy, ważne rozmowy! To drzwi do lepszego i szczęśliwszego świata! To niezwykły przystanek, na którym warto się zatrzymać, bo jest tu miejsce na teatralną ucztę, na uśmiech, na wyjątkowy nastrój i satysfakcję z pracy z uczniem. Uczniem wyjątkowym, któremu warto pomóc w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych oraz w zrozumieniu i wyrażaniu emocji. Nie jest to łatwe, ale- jak pokazuje przykład sztuki "Królowa Śniegu" - możliwe. I na tym polega sukces Szkolnego Teatru Integracyjnego!
Uwaga! Kwietniowa premiera STI przyciągnęła media. Oto, co zarejestrowały kamery i mikrofony: linklink.