Blue Flower

rekrutacja 2017 2018rekrutacja 2017 2018rekrutacja 2017 2018

rekrutacja 2017 2018

Rekrutacja 2017/2018

rekrutacja 2017 2018 4b
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2017/2018 na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w publicznych placówkach oświatowo-wychowawczychprowadzonych przez Gminę Miasta Toruń - czytaj Rekrutacja - zajęcia rozwijające zainteresowania.

Rekrutacja 2017/2018 - Szkoły ponadgimnazjalne

rekrutacja 2017 2018 spg

Nabór do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018:

- Gimnazjum nie wydaje uczniowi loginu i hasła.
- Uczeń zakłada konto i loguje się na stronie torun.e-omikron.pl. Loginem jest PESEL.
- Pismo z Wydziału Edukacji UM w Toruniu - pobierz.
- Zarządzenie Kuratora Oświaty o naborze 2017/2018 - pobierz.
- Wykaz punktowanych konkursów i olimpiad - link.

 

Rekrutacja 2017/2018 - serwis rejestracyjny uruchomiony

rekrutacja 2017 2018 4

Zapisy dzieci odbywają się w sekretariacie szkoły w godzinach 8:00 - 15:00 lub poprzez system elektronicznej rekrutacji za pośrednictwem strony:

https://torun.elemento.pl do klas pierwszych SP od 12.04.2017r., 

https://torun.formico.pl do oddziałów przedszkolnych od 19.04.2017r.

Zapraszamy do zapoznania się z informatorami naszej szkoły: Oddziałów Przedszkolnych i Szkoły Podstawowej.

Bez względu na to ile masz zajęć, najważniejszą rzeczą jaką możesz zrobić dla przyszłości swojego dziecka,
oprócz okazywania mu miłości przez przytulenie, jest codzienne czytanie i radykalne ograniczenie telewizji i Internetu.
Jim Trelase

Umiejętność czytania i pisania to dwie podstawowe umiejętności nabyte przez człowieka i wykorzystywane przez niego w ciągu całego życia. We współczesnym świecie zdominowanym przez technikę i media zdolność czytania i czytania z e zrozumieniem wydają się być zagrożone. Coraz mniej czasu poświęcamy na doskonalenia sztuki poruszania się pośród słowa pisanego i wśród książek. Szczególnie dotyczy to dzieci i młodzieży. Efektem spędzania zbyt wielkiej ilości czasu przed telewizorem czy komputerem jest coraz słabsza znajomość języka. Język, tymczasem, jest narzędziem myślenia.
Najważniejsze skutki nadmiernego oglądania telewizji i korzystania z Internetu to:

  • nieumiejętność myślenia ( oglądanie telewizji zmienia fizyczną strukturę mózgu dziecka) i zanik wyobraźni, nieumiejętność przewidywania konsekwencji ( w telewizji ważne jest tu i teraz),
  • trudność z koncentracją – szereg bodźców zewnętrznych, takich jak równoczesny potok słów, obrazów, dźwięków uszkadza zdolność skupienia uwagi,
  • obniżenie wyników w nauce,
  • niewłaściwa postawa życiowa: niecierpliwość, potrzeba ciągłej stymulacji, ciągłe oczekiwanie zabawy, rozrywki oraz nagradzania bez pracy i wysiłku, szybkie popadanie w nudę,
  • zanik wrażliwości, znieczulenie na cudzy ból i krzywdę w realnym życiu,
  • ograniczenie bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami, pogorszenie stosunków z członkami rodziny,
  • brak czasu i chęci na inne zajęcia, uzależnienie jak od narkotyku (potrzeba coraz większych i mocniejszych wrażeń).

W związku z powyższym, aby wykształcić nawyk czytania i kontaktu z książką warto czytać dziecku 20 minut dziennie – codziennie!

Jakie są tego pozytywne skutki?

  • czytanie na głos stymuluje rozwój mózgu dziecka ( im wcześniej zaczniemy czytać, tym lepiej),
  • czytanie kilkulatkowi rozbudza w nim ciekawość świata, pomaga rozumieć siebie i innych,
  • wspólne czytanie z nastolatkiem pomoże mu w zmaganiu się z problemami wieku dorastania.

Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności:

  • buduje mocną więź między dzieckiem i jego bliskimi,
  • wpływa pozytywnie na emocjonalny rozwój dziecka,
  • rozwija wyobraźnię, pamięć, język,
  • uczy myślenia,
  • poprawia koncentrację,
  • poszerza wiedzę ogólną,
  • ułatwia naukę, pozwala odnosić sukcesy w szkole,
  • uczy wartości moralnych, pomaga w wychowywaniu,
  • uczy empatii,
  • zapobiega uzależnieniu od telewizora i komputera,
  • chroni przed zagrożeniami ze strony kultury masowej.


Myślę, iż siła argumentów przemawiających za potrzebą czytania jest wielka. Warto więc codzienne czytanie z dzieckiem wpisać w dzienny, rodzinny harmonogram.


Opracowanie: mgr Marzenna Fedorowicz
Nauczyciel bibliotekarz
Na podstawie www.całapolskaczytadzieciom.pl