popielata linia pozioma

Logo rekrutacji do klas pierwszych oraz dzieci od 3. roku życia do oddziałów przedszkolnych

rekrutacja 2020 2021 przeczytaj

Rekrutacja 2020 2021rekrutacja 2020 2021 link oddziały przedszkolnerekrutacja 2020 2021 link szkoła podstawowa

Haller flaga napis

logo sp31 155x155Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia przesyła pismo Wydziału Ochrony Ludności oraz informacje dotyczące zasad profilaktyki oraz bezpiecznych zachowań dzieci, młodzieży i dorosłych w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się ewentualnych infekcji.
 

logo sp31 155x155

Informujemy, że od dnia 1 lutego 2020 roku wpłaty za obiady będą realizowane wyłącznie poprzez przelew bankowy na konto nr 30 1160 2202 0000 0000 6172 5147.

Koszt obiadów dla dziecka w marcu - 81,00 zł.

Koszt obiadów dla nauczyciela w marcu - 120,00 zł.

Od 1 marca informacja o kosztach obiadów dla uczniów i nauczycieli oraz numer konta do przelewu bankowego będą się znajdowały w zakładce Szybki dostęp - Jadłospis.

 


logo sp31 155x155
Szanowni Rodzice!
Zaplanowane na środę popielcową 26.02.2020 r. konsultacje indywidualne nie odbędą się. W przypadkach koniecznych prosimy o kontakt indywidualny z wychowawcami.
Zebrania rodziców odbędą się planowo w dniu 18.03.2020 r.

 

 

 

Bez względu na to ile masz zajęć, najważniejszą rzeczą jaką możesz zrobić dla przyszłości swojego dziecka,
oprócz okazywania mu miłości przez przytulenie, jest codzienne czytanie i radykalne ograniczenie telewizji i Internetu.
Jim Trelase

Umiejętność czytania i pisania to dwie podstawowe umiejętności nabyte przez człowieka i wykorzystywane przez niego w ciągu całego życia. We współczesnym świecie zdominowanym przez technikę i media zdolność czytania i czytania z e zrozumieniem wydają się być zagrożone. Coraz mniej czasu poświęcamy na doskonalenia sztuki poruszania się pośród słowa pisanego i wśród książek. Szczególnie dotyczy to dzieci i młodzieży. Efektem spędzania zbyt wielkiej ilości czasu przed telewizorem czy komputerem jest coraz słabsza znajomość języka. Język, tymczasem, jest narzędziem myślenia.
Najważniejsze skutki nadmiernego oglądania telewizji i korzystania z Internetu to:

  • nieumiejętność myślenia ( oglądanie telewizji zmienia fizyczną strukturę mózgu dziecka) i zanik wyobraźni, nieumiejętność przewidywania konsekwencji ( w telewizji ważne jest tu i teraz),
  • trudność z koncentracją – szereg bodźców zewnętrznych, takich jak równoczesny potok słów, obrazów, dźwięków uszkadza zdolność skupienia uwagi,
  • obniżenie wyników w nauce,
  • niewłaściwa postawa życiowa: niecierpliwość, potrzeba ciągłej stymulacji, ciągłe oczekiwanie zabawy, rozrywki oraz nagradzania bez pracy i wysiłku, szybkie popadanie w nudę,
  • zanik wrażliwości, znieczulenie na cudzy ból i krzywdę w realnym życiu,
  • ograniczenie bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami, pogorszenie stosunków z członkami rodziny,
  • brak czasu i chęci na inne zajęcia, uzależnienie jak od narkotyku (potrzeba coraz większych i mocniejszych wrażeń).

W związku z powyższym, aby wykształcić nawyk czytania i kontaktu z książką warto czytać dziecku 20 minut dziennie – codziennie!

Jakie są tego pozytywne skutki?

  • czytanie na głos stymuluje rozwój mózgu dziecka ( im wcześniej zaczniemy czytać, tym lepiej),
  • czytanie kilkulatkowi rozbudza w nim ciekawość świata, pomaga rozumieć siebie i innych,
  • wspólne czytanie z nastolatkiem pomoże mu w zmaganiu się z problemami wieku dorastania.

Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności:

  • buduje mocną więź między dzieckiem i jego bliskimi,
  • wpływa pozytywnie na emocjonalny rozwój dziecka,
  • rozwija wyobraźnię, pamięć, język,
  • uczy myślenia,
  • poprawia koncentrację,
  • poszerza wiedzę ogólną,
  • ułatwia naukę, pozwala odnosić sukcesy w szkole,
  • uczy wartości moralnych, pomaga w wychowywaniu,
  • uczy empatii,
  • zapobiega uzależnieniu od telewizora i komputera,
  • chroni przed zagrożeniami ze strony kultury masowej.


Myślę, iż siła argumentów przemawiających za potrzebą czytania jest wielka. Warto więc codzienne czytanie z dzieckiem wpisać w dzienny, rodzinny harmonogram.


Opracowanie: mgr Marzenna Fedorowicz
Nauczyciel bibliotekarz
Na podstawie www.całapolskaczytadzieciom.pl