popielata linia pozioma

1 procent grafika

KONFERENCJA AUTYZM - KOMUNIKACJA

logozs31 1a

5 kwietnia 2019 r odbędzie się konferencja "AUTYZM-KOMUNIKACJA".

Program konferencji do pobrania tutaj.

Formularz zgłoszeniowy do pobrania tutaj.

Zapraszamy!

 

 

 

HONOROWY PATRONAT KONFERENCJI

 herb Torunia patronat konferencja prezydent Michał Zaleski


 


UWAGA!
Związku z nieobecnością w dniach od 06.03. do 29.03. 2019 r. szkolnego strażnika "Agatki"
prosimy zachować szczególną ostrożność przy przechodzeniu na pasach w drodze do szkoły i ze szkoły.

PRACA INDYWIDUALNA
Jest formą pracy obejmująca głównie uczniów rozpoczynających terapię. Ma na celu wdrożenie dziecka do zasad pracy oraz współistnienia w grupie rówieśniczej, budowania systemu motywacji, wyrównywanie deficytów w zakresie umiejętności szkolnych.
int1int8
PRACA W MAŁEJ GRUPIE
Są to zajęcia w których uczestniczą: jedno dziecko z autyzmem oraz kilku (dwoje, troje) uczniów typowo rozwijających się. Mają one na celu kształtowanie umiejętności społecznych oraz szkolnych (np. zgłaszanie się, reagowanie na polecenia kierowane do grupy).
int7

PRACA W KLASIE INTEGRACYJNEJ PRZY WSPARCIU NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO

Do każdego ucznia z autyzmem przypisany jest nauczyciel zwany "nauczycielem-cieniem", przebywa on z dzieckiem na zajęciach lekcyjnych, udzielając wielostronnej pomocy w zależności od potrzeb ucznia. Uczy on i wzmacnia prawidłowe zachowania społeczne np. inicjowanie interakcji z rówieśnikami i nauczycielami. Poza tym dba o pozytywny wizerunek ucznia oraz odpowiedzialny jest za klasowy system motywacyjny.

int3

SAMODZIELNE PRZEBYWANIE UCZNIA Z AUTYZMEM W KLASIE INTEGRACYJNEJ

Samodzielne funkcjonowanie ucznia w środowisku klasowym to główny cel działań terapeutycznych, obowiązki stopniowo wycofującego się "nauczyciela-cienia" przejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia lub wychowawca.
int6int10