Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
- Renata Bednarczyk, Katarzyna Król, Sandra Wróblewska
Rokrocznie 3 grudnia na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Święto zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w 1992 roku na zakończenie Dekady Osób Niepełnosprawnych.
Ma ono na celu zwrócenie szczególnej uwagi na prawa osób z niepełnosprawnościami, upowszechnianie idei tolerancji, otwartości i szacunku dla inności.
W tym roku szkolnym obchody Dnia Osób Niepełnosprawnych w naszej szkole przyjęły formę akcji informacyjnych, doświadczeń oraz warsztatów plastycznych. Zajęcia dla młodszych uczniów z klas 0-3 rozpoczęły się od pogadanki na temat niepełnosprawności, barier jakie napotykają osoby z niepełnosprawnością oraz uświadomienie dzieciom sposobów zachowania się wobec rówieśników z różnymi niepełnosprawnościami. Następnie dzieci brały udział w ciekawych warsztatach pt. "Kolorujemy różnorodność: Niepełnosprawność w kolorach". Podczas zajęć próbowały wykonać prace plastyczne z założonymi opaskami na oczy lub kolorując obrazki ręką niedominującą. Powstałe wytwory utworzyły wspaniałą galerię, która zdobi korytarz szkolny.
Klasy starsze 4-8 miały niepowtarzalną okazję, aby wziąć udział w doświadczeniu, w którym mogli zmierzyć się z trudnościami z jakimi borykają się na co dzień osoby niewidome lub niedowidzące. W specjalnie przygotowanym pomieszczeniu poruszały się według wskazówek rozpoznając za pomocą dotyku różne przedmioty. Stało się to sposobem na integrację grup oraz stworzenie okazji do zgromadzenia wspólnych przeżyć. Na końcu uczniowie zostali zapoznani z zasadami savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
Więcej informacji: link.
Unplugged
- Marlena Gutkowska-Kowalska
Klasa 8a i 8b zakończyły realizację programu profilaktycznego Unplugged. Jest to program dotyczący zapobiegania uzależnieniu od używek oparty na modelu wszechstronnego wpływu społecznego. Celem trenera zewnętrznego, p. Anny było wyposażenie uczniów w konkretne umiejętności oraz środki, których potrzebują, by oprzeć się wpływom społecznym oraz potwierdzić w praktyce wiedzę o używkach i ich niekorzystnych konsekwencjach zdrowotnych.
Podkreślano współodpowiedzialność młodzieży za bezpieczeństwo w środowisku szkolnym oraz promowano postawy chroniące przed popadaniem w nałogi. Program obejmował również spotkania z rodzicami w celu wzmacniania kompetencji wychowawczych.
Więcej informacji: link.
Warsztaty "Kreatywna rodzina"
- Magdalena Olewicz
Andrzejki w klasie 3a
- Karolina Weber
30 listopada w klasie 3a świętowaliśmy Andrzejki. Była to okazja, żeby zapoznać się z staropolskimi obyczajami i wierzeniami związanymi z tym wyjątkowym dniem. Uczniowie mieli okazję sami wziąć udział we wróżbach, które oczywiście były w formie zabaw i nikt nie brał ich na poważnie. Śmiechu było co niemiara przy losowaniu kart z zawodami, a także podczas przekłuwania szpilką papierowego serca z imieniem wybranka. Wiele emocji wzbudzała również wróżba z butami, podczas której sprawdzaliśmy, kto pierwszy stanie na ślubnym kobiercu. Doszliśmy do wniosku, że nie wróżby, ale za to nasze marzenia mają wielką moc, dlatego na koniec dzieci udekorowały swoje magiczne pudełko na marzenia.
Więcej informacji: link.
Zdrowo i wesoło
- Dorota Prokop, Karolina Weber
Dnia 28 listopada klasy 1-3 uczestniczyły w zabawach rekreacyjno-sportowych z cyklu „Zdrowo i wesoło”. Dzieci wspaniale bawiły się podczas rozgrzewki przygotowanej przez uczennice z klasy 3a. Następnie klasy na każdym poziomie rywalizowały ze sobą w trzech konkurencjach sportowych. Koledzy mocno dopingowali startujące dzieci. Było dużo emocji i radości. Na koniec przewodniczący klas odebrali pamiątkowe dyplomy. Sportowe spotkanie zakończyło się wspólnym wykonaniem prostego układu tanecznego.
Więcej informacji: link.
Ćwiczenia rozwijające pamięć
- Katarzyna Leszczyńska
W listopadzie dzieci uczęszczające do świetlicy zapoznały się z mnemotechnikami pamięciowymi, czyli ćwiczeniami rozwijającymi pamięć. Zaczęliśmy od poznania naszych zmysłów. Uczniowie wykonywali zadania oddziaływujące m.in. na zmysł słuchu, wzroku czy dotyku.
Zapoznały się również z pierwszą metodą, jaką jest "łańcuch skojarzeń". Tworząc i opowiadając historyjki dzieci zapamiętały bez problemu ciąg 10 wyrazów.
Kolejne spotkania z mnemotechnikami w grudniu.
Więcej informacji: link.
Strona 16 z 170