popielata linia pozioma

COVID-19 procedury bezpieczeństwa

COVID-19 procedury bezpieczeństwa

jeden procent

Rekrutacja do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz do klas pierwszych w roku szkolnym 2021/2022.

Informujemy, iż w aktualnościach na stronie miasta zostały zamieszczone komunikaty: "Rusza rekrutacja do szkół podstawowych" - link do komunikatu: https://www.torun.pl/.../rusza-rekrutacja-do-szkol...
oraz "Czas do przedszkola" - link do komunikatu: https://www.torun.pl/pl/czas-do-przedszkola
Prosimy o zapoznanie się z komunikatami.
 
W komunikatach podano m.in. informacje o terminie rozpoczęcia naboru, jednostkach prowadzących nabór, adresie strony internetowej elektronicznego naboru.
 
Link do strony elektronicznego naboru do szkoły podstawowej:
http://torun.podstawowe.vnabor.pl/
Zgodnie z harmonogramem rekrutacji, rodzice od dzisiaj do 10 marca 2021 r. do godz. 15.00 mają czas na złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do klasy I szkoły podstawowej. Krótszy jest czas na złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału sportowego - do 1 marca 2021 r. do godz. 15.
 
Link do strony elektronicznego naboru do przedszkola:
http://torun.przedszkola.vnabor.pl/
Zgodnie z harmonogramem rekrutacji, rodzice od dzisiaj do 10 marca 2021 r. do godz. 15.00 mają czas na złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
W oddziałach integracyjnych do grupy uczęszcza od 3 do 5 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera..
W pełnym uczestnictwie w zajęciach wspierają ich tak zwani nauczyciele "cienie". W każdym z oddziałów jest to nauczyciel wspomagający oraz pomoc pedagogiczna. Dzięki możliwości pracy w relacji jeden na jeden nauczyciel "cień" stopniowo wprowadza dziecko z autyzmem do grupy oraz umiejętnie wycofuje się na rzecz nauczyciela prowadzącego.
 
W oddziałach funkcjonują równorzędne płaszczyzny integracji:
  • praca indywidualna – dziecko uczy się i bawi w osobnym pomieszczeniu na terenie przedszkola w obecności nauczyciela "cienia"
  • praca z małą grupą – dwoje - troje pełnosprawnych dzieci uczy się i bawi z uczniem z autyzmem
  • praca z całą grupą w obecności i z pomocą osoby dorosłej, która pełni rolę "cienia"
  • samodzielne przebywanie z grupą ucznia z autyzmem
Wszystkie płaszczyzny integracji współwystępują jednocześnie i nawzajem się przenikają.