Lekcja ważenia
- Małgorzata Purcelewska
Uczniowie klasy 3a podczas lekcji matematyki poznali różnego rodzaju wagi i sposoby ich użytkowania. Dzieci samodzielnie ważyły różne przedmioty poznając zjawiska przeciążenia i zrównoważenia ciężaru na szalkach. Dzięki ćwiczeniom uczniowie utrwalili poznane jednostki ciężaru oraz jednostki na odważnikach.
Więcej informacji: link.
Zajęcia w pracowni krawieckiej
- Izabela Kocińska
Uczniowie klasy 3a w ramach Programu Laboratoria Przyszłości doskonalili swoje umiejętności manualne w pracowni krawieckiej. Na pierwszych zajęciach dzieci zapoznały się z pracownią oraz zasadami bezpieczeństwa. Pod kierunkiem p. Izy Kocińskiej część uczniów wykonała proste szycie mechaniczne przy użyciu maszyn. Na filcowych arkuszach pojawiły się jesienne drzewa.
Więcej informacji: link.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Druk modelu 3D
- Tomasz Bieńkowski
Na wideo krótki fragment trwającego ponad 2 godziny procesu drukowania modelu 3D. Drukarka zakupiona w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości".
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Model 3d
- Tomasz Bieńkowski
No kolejnej lekcji informatyki sprawdziliśmy ponownie działanie drukarki 3d. Podczas realizaji tematu z grafiki komputerowej uczniowie klas siódmych rozmwaiali m. in. na temat formatów plików graficznych. Jednym z nich jest format .gcode obsługiwany przez szkolną drukarkę Banach3d. Uczniowie prześledzili proces pobierania pliku na dysk komputera, zapis na karcie pamięci, wczytanie pliku z karty pamięci do drukarki i rozpoczęcie wydruku modelu. Wydrukowany projekt to "Spirograf", dzięki któremu można rysować ciekawe figury, kształty, spirale.
Drukarkę posiadamy z projektu Laboratoria Przyszłości.
Więcej informacji: link.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Podsumowanie konkursu "Moja bezpieczna doga do szkoły”
- Anna Ptak-Smutek
Nastąpiło podsumowanie konkursu plastycznego "Bezpieczna droga do szkoły". Celem konkursu było zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego, które przyczynią się do ich bezpieczeństwa m.in. podczas drogi do szkoły.
W zabawie wzięli udział uczniowie klas I-III oraz dzieci z klas czwartych. Przedstawiając swoją bezpieczną drogę do szkoły, dzieci uwzględniły znaki drogowe, sygnalizatory świetlne, odblaskowe ubranie oraz prawidłowe przejście przez ulicę. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce – Karol Żelazny (kl. 1a)
II miejsce – Mateusz Konklewski (kl. 1a)
III miejsce – Amelia Kubiak (kl. 1b)
Wyróżnienie - Nikodem Chelminiak (2a)
Gratulujemy laureatom oraz dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu. Każda praca jest piękna i estetycznie wykonana.
Więcej informacji: link.
Laboratorium kulinarne
- Lidia Rebain
W ramach Laboratorium Przyszłości w pracowni kulinarnej klasy 8b i 8c miały okazję przećwiczyć w praktyce poznaną na lekcjach fizyki wiedzę związaną z przemianami energii w zjawiskach cieplnych. Podczas przygotowywania potraw m.in. spaghetti, nie mogły umknąć uwadze takie zjawiska jak: topnienie, wrzenie, parowanie, skraplanie, konwekcja. Użyte termometry w trakcie zajęć potwierdziły, że woda (substancja o budowie krystalicznej) wrze w stałej temperaturze 100°C), zaś lód (substancja o budowie krystalicznej) topnieje w 0°C. Uczniowie sprawdzili także wpływ soli na wrzenie wody oraz krzepnięcie wody. Wyjaśnienie dla uczniów klas niższych:
· sól obniża temperaturę zamarzania wody. W związku z tym zimą posypujemy drogi właśnie solą.
· sól podnosi temperaturę wrzenia wody. W związku z tym czas potrzebny do zagotowania wody słonej jest dłuższy, ponieważ słona woda wymaga dostarczenia więcej ciepła, energii. Zatem sól wsypujemy do garnka nie do zimnej wody lecz dopiero po jej zagotowaniu.
Więcej informacji: link.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Strona 79 z 172