popielata linia pozioma

Logo rekrutacji do klas pierwszych oraz dzieci od 3. roku życia do oddziałów przedszkolnych

rekrutacja 2020 2021 przeczytaj

Rekrutacja 2020 2021rekrutacja 2020 2021 link oddziały przedszkolnerekrutacja 2020 2021 link szkoła podstawowa

Haller flaga napis

logo sp31 155x155Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia przesyła pismo Wydziału Ochrony Ludności oraz informacje dotyczące zasad profilaktyki oraz bezpiecznych zachowań dzieci, młodzieży i dorosłych w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się ewentualnych infekcji.
 

logo sp31 155x155

Informujemy, że od dnia 1 lutego 2020 roku wpłaty za obiady będą realizowane wyłącznie poprzez przelew bankowy na konto nr 30 1160 2202 0000 0000 6172 5147.

Koszt obiadów dla dziecka w marcu - 81,00 zł.

Koszt obiadów dla nauczyciela w marcu - 120,00 zł.

Od 1 marca informacja o kosztach obiadów dla uczniów i nauczycieli oraz numer konta do przelewu bankowego będą się znajdowały w zakładce Szybki dostęp - Jadłospis.

 


logo sp31 155x155
Szanowni Rodzice!
Zaplanowane na środę popielcową 26.02.2020 r. konsultacje indywidualne nie odbędą się. W przypadkach koniecznych prosimy o kontakt indywidualny z wychowawcami.
Zebrania rodziców odbędą się planowo w dniu 18.03.2020 r.

 

 

 

nowydzialrodzicKiedy małe dzieci ucinają sobie popołudniowe drzemki nasza kultura sprawia, że dorośli zwykle rezygnuje ze snu w ciągu dnia.
Nawet gdy dobrze spaliśmy wiele osób odczuwa naturalny spadek aktywności po południu, po około 8 godzinach od porannego obudzenia. Badania dr Sary Mednick naukowca z Salk Institute w Kalifornii USA pokazują, że drzemki przydają się, aby zredukować stres, poprawić szybkość uczenia się, refleks, i być bardziej wydajnym, ogólnie poprawić zdrowie.
Jaka powinna być długość drzemki (za dr Sarą Mednick):
Nano-drzemka: 10-20 sekund badania nie wykazały jeszcze czy takie krótkie drzemki mają dobroczynny wpływ.
Mikro-drzemka: 2 do 5 minut Są zaskakująco efektywne w pokonywaniu senności.
Mini-drzemka: 5-20 minut Poprawia czujność, uczenie motoryczne i fizyczną wydajność.
Super-Drzemka (Power-Nap): 20 minut Zawiera korzyści mikro i mini drzemek, ale dodatkowo poprawia pamięć i oczyszcza umysł z bezużytecznych informacji, co pomaga pamięci długoterminowej (pamiętanie faktów, zdarzeń i nazw).
Leniwa drzemka: 50 do 90 minut Zawiera sen wolno-falowy i fazę snu REM. Doskonała do odbudowy kości i mięśni.
Miłego drzemania.


Opracowała: mgr Lidia Haładyn